Proč od vás zákazníci nekupují?


Jen skvÄ›lý produkt nestaÄí

Velká chyba vÄ›tÅ¡iny zaÄínajících podnikatelů je názor (myÅ¡lenka), že když budou mít dobrý produkt bude se prodávat sám. RozumÄ›jte: snadno a bez vÄ›tší námahy. Jaké je jejich pÅ™ekvapení, když se žádná velká nákupní akce nekoná. Pravidlo zmínÄ›né výše možná platilo na zaÄátku 90. let, kdy podnikání bylo jeÅ¡tÄ› v plenkách a lidé brali každý nový produkt bez rozmyslu. Důvodem bylo, že nabídka nebyla dost Å¡iroká. 

Dnes už je situace zcela odliÅ¡ná. Podnikat může téměř každý s Äímkoliv a díky sociálním sítím na potencionální zákazníky útoÄí pÅ™emíra podnÄ›tů vyzývající ke koupi. Mezi tím vším si vaÅ¡eho produktu nemusí ani vÅ¡imnout. Jaké jsou další důvody kvůli kterým se vám nedaří tak, jak byste chtÄ›li?

práce

1) máte špatně nastavenou cenu

Nastavit správnou cenu (hodnotu) produktu není jen tak. Dívejte se na ni oÄima zákazníka. Pokud je moc vysoká, může zákazníky odradit a pokud je naopak příliÅ¡ nízká může v oÄích zákazníků působit podezÅ™ele. Zboží tak dostane neprávem nálepku “nekvalitní”.

2) nemáte jasnou strategii

Nemáte dobÅ™e promyÅ¡lenou strategii. Nevíte, jak se zákazníkem komunikovat, kde ho hledat, nevypíchnete pozitivní stránky produktu a tak dále. Zákazník oÄekává konzistentní obsah, jasný a pÅ™edvídatelný.

ponožky

3) nabídka je moc široká

Myslíte, že Äím víc produktů nabídnete, tím víc vydÄ›láte. Ale lidé mají rádi ucelenou nabídku od jednoho tématu Äi oboru. RadÄ›ji se tedy staňte odborníkem na jedno téma. Nevypadá dobÅ™e, když nabízíte háÄkovaný svetr, chrániÄe na brusle a starožitné nádobí.

4) zanedbáváte následnou péÄi o zákazníka

DostateÄnÄ› se vÄ›nujte balení produktu a následné komunikaci po zakoupení. VyzvÄ›te zákazníka k ohodnocení nákupu, poskytnÄ›te mu slevu na příští nákup a pravidelnÄ› mu posílejte e-mail s novinkami, akcemi a limitovanými edicemi. Zákazník se musí cítit opeÄovávaný a mít pocit, že je pro vás důležitý.Â