Hledáte způsob, jak zviditelnit svou firmu pomocí sociálních sítí? Jedna ze strategií, která může být pro vás tou pravou, je takzvaný influencer marketing. Co to vlastně je? Jedná se o marketing, kdy firma spolupracuje s jednotlivci, kteří mají určitý vliv na sociálních sítí a prostřednictvím těchto osob propagují svou firmu na sociálních sítích.
Tato forma marketingu je poměrně nová, ale ukázala se jako velmi efektivní. Ti nejlepší influenceři mají milióny podporovatelů, kteří potencionálně mohou vidět reklamu vaší firmy. Influenceři působí na sociálních sítích, které využívají doslova miliardy uživatelů. I vy jste určitě uživatelem alespoň jedné sociální sítě. Facebook, Instagram, Tik tok, Twitter (nyní již X), Youtube. A je jich daleko více.
Jak to tedy funguje? Společnost požádá osobu, která má dosah na sociálních sítích, a která se jim zdá vhodná pro to, aby propagovala jejich firmu nebo výrobek a domluví se s ní na spolupráci. Lidé často důvěřují influencerům, které na sociálních sítích sledují a věří, že by jim nedoporučili nic, co by pro ně bylo ve skutečnosti špatné nebo neužitečné.
Výběr influencera je naprosto klíčový. Pokud propagujete například výrobky spojené s údržbou automobilů, asi neoslovíte influencerku, která se ve svém kontentu zabývá především péčí o pleť a vlasy. A naopak, propagujete-li novou řadu očních stínů, neoslovíte influencera, který se zabývá především hraní počítačových her.
Důležité je také domluvit si podmínky této spolupráce. Jaká bude částka, kterou influencerovi zaplatíte, nebo zda dostane provize z prodeje, který se uskuteční skrz jeho propagaci. To můžete nastavit například tak, že se zákazníci dostanou na váš web a výrobek si zakoupí prostřednictvím odkazu, který influencer umístí do popisku příspěvku propagující váš výrobek. Důležité je také stanovit si podmínky s tím, kolik příspěvků s vašim výrobkem zveřejní, v jaké frekvenci a jakou bude mít formu.
Nevíte si s tímto druhem marketingu rady? Pomoci vám může marketingová agentura Zlín Imperialmedia.